De belangrijkste aspecten bij het evalueren van een crypto-project

De belangrijkste aspecten bij het evalueren van een crypto-project

Er zijn de afgelopen jaren zoveel projecten in de crypto-space ontstaan (en weer verdwenen), dus het is essentieel om te weten waar je op moet letten om de potentie te ontdekken voordat je investeert.

Dit zijn de belangrijkste aspecten bij het evalueren van een project:

1/ Visie

Vind projecten met een duidelijke waardepropositie.

– Wat is de langetermijnvisie van het project?
– Wat voor problemen lost het op?
– Komt het algoritme van de gebruikte blockchain overeen met de oplossing van het project.. (schaalbaarheid, interoperabiliteit, gebruikers, kosten)
– Biedt het waarde aan een specifieke gebruikersgroep?
– Zijn de voordelen duidelijk en meetbaar?
– Is de token echt nodig?

2/ Marktpotentieel

Controleer of er voldoende vraag is.

– Hoeveel potentiële gebruikers zijn er?
– Hoeveel concurrenten zijn er?
– Is er potentieel om een ​​bestaande markt te verstoren?
– Wat zijn de USP’s van het project?

3/ Tokenomics

– Biedt de token waarde voor alle stakeholders?
– Heeft de token nut?
– Zijn er prikkels op lange termijn om de token vast te houden?
– Worden vroege investeerders en gebruikers goed beloond?
– Is de tokenverdeling eerlijk?
– Is de uitvoering van levering adequaat aan de roadmap en tokenomics uit de white paper?

4/ Team & Adviseurs

Zoek of het team de uitvoeringscapaciteit heeft.

– Heeft het team voldoende ervaring?
– Voor welke projecten hebben teamleden in het verleden gewerkt?
– Hoe hebben deze projecten gepresteerd?
– Hoe ervaren zijn de adviseurs?
– Wat brengen de adviseurs in het project?

5/ Gemeenschap

Controleer de grootte en activiteit van de community.

– Wat is de adoptiegraad?
– Hoe groot zijn de sociale accounts van het project (Telegram, Twitter, Discord)?
– Hoe actief en betrokken zijn de leden van de gemeenschap?
– Is er een soort hype?

6/ Roadmap

Een project moet een roadmap hebben met daarin een gedetailleerd plan en mijlpalen voor de komende 24 maanden.

– Bevat de roadmap een duidelijke strategie en is deze realistisch?
– Hoe heeft het team tot nu toe hun roadmap waargemaakt?
– Controleer de activiteiten op Github
– Doen ze aan goede marketing?

7/ Donateurs en partners

Zoek naar projecten die worden ondersteund door “VC-bedrijven” van het hoogste niveau welke partnerschappen hebben met spelers uit de markt.

– Wie zijn de huidige donateurs?
– Wat zijn de huidige samenwerkingsverbanden?
– Wat is hun drive om te investeren in het project?

Zo doen wij dit ook bij House of Investing.

Succes met het doen van je eigen onderzoek (DYOR)!

Heb je zelf misschien nog waardevolle aanvullingen op bovenstaande? Of heb je vragen, laat het ons weten, wij helpen je graag verder!

Wij maken moeilijk makkelijk voor je!